Loredana Bahorić, prva modna dizajnerica koja je dobila svoju monografiju: Još uvijek su većina vodećih imena u ovom poslu muškarci

2023-02-01T12:58:34+01:001. veljače 2023.|Posao|

Piše: Ivana Perković Rosan

Loredana Bahorić prva je modna dizajnerica u Hrvatskoj koja je dobila svoju monografiju. Više od 700 fotografija na više od 400 stranica najbolje govore o Loredani i njenih 35 godina modnog djelovanja te naravno o njenom brendu Charlie design u kojem sada radi i njen sin Tomislav. O monografiji, o njenoj bogatoj karijeri u kojoj se 13 godina bavila i manekenstvom, kao i o trenutnoj situaciji u modnom svijetu razgovarali smo s ovom rođenom Šibenčankom.

‘Onaj trenutak kad je primiš i vidiš koliko je teška, a Mare Milin ju je vagala i knjiga ima dva kilograma i 350 grama, kada osjetite da je to nešto tvoje, to je mješavina ponosa i uzbuđenja’, riječi su kojima je Bahorić opisala kako se osjećala kada je, nakon tri godine pripreme, monografija ugledala svjetlo dana.

Loredana Bahorić, Monografija / Foto: Mare Milin

Kruna je to 35-godišnje karijere dizajnerice koja je od malih nogu pokazivala osjećaj za kreativnost, kao i poduzetnost. Naime, u dvorištu obiteljske kuće u Šibeniku Loredana je pravila predstave za koje je izrađivala haljine od krep papira. Njen talent dobro joj je došao i u srednjoj školi kada je sama izrađivala svoje odjevne predmete.

‘Tada ništa nije bilo dostupno i ako si htio biti malo drugačiji to si morao napraviti sam. Uvijek sam znala što bih htjela i improvizirala sam na neki svoj mladenački način. U to vrijeme su se nosile kaciga frizure s uvijenim šiškama, a ja sam htjela imati ravne šiške i ravno odrezan bob. Kako u to vrijeme nije bilo pegla za kosu ja sam si ravnala kosu s pravom peglom’, ispričala nam je Bahorić. Priznata modna dizajnerica je svoju karijeru počela kao manekenka i to u doba kada su vlasnici modnih agencija u cijelom svijetu bili gotovo isključivo muškarci.

‘Pamtim to kao jako lijep period. Znate kako netko mladost povezuje sa svojom prvom ljubavi, a ja baš s manekenstvom. Ne samo da je to meni bio ozbiljan izvor prihoda nego je i period iz kojeg sam i danas sačuvala prijatelje. To je možda nešto najvrjednije’, kaže Bahorić koja ističe kako je tada bilo puno bolje vrijeme za manekenke.

‘U Hrvatskoj su tada bile dvije agencije i uvijek su se pojavljivala ista imena, isti ljudi. Znalo se tko će nositi neku važnu reviju, nije bilo castinga. Mogla sam živjeti od manekenstva, ne sad luksuzno. Nisam si mogla kupiti stan, ali lijepo se moglo živjeti ako si bio student i mlada osoba. Teško da se sada kod nas može živjeti isključivo od manekenstva. Pogotovo danas kada je palo sve vezano uz modnu industriju, uz snimanja i revije’, ispričala je.

Bahorić se osvrnula i na činjenicu da su desetljećima glavnu riječ u svijetu mode imali muškarci.

‘Još uvijek su većina, bar vodećih imena, muškarci. Sad je nedavno otišla Vivienne Westwood, ali to je bila žena koja kao da nije s ovog planeta. Zašto se moda povezuje uz mušku profesiju? Pa i meni sada padaju na pamet samo muška imena’, ustvrdila je.

Loredana Bahorić, Monografija / Foto: Mare Milin

Loredana, poznata po svojim višefunkcionalnim odjevnim predmetima i monokromatskom stvaralaštvu, objašnjava kako je na kraju krajeva najvažnija nosivost.

‘Suknja koja može funkcionirati kao haljina, jakna koja se može nositi na unutra i van, ili gore dole ili naprijed otraga, to su bazični komadi koje uvijek imam u kolekciji i ta multifunkcionalnost je zgodna jer izgledaš drugačiji s malim pomakom’, kaže Bahorić koja u Charlie designu radi sa suprugom Brankom i sinom Tomislavom. S tim da je Loredana glavna za ženske kolekcije, a Tomislav dizajnira mušku liniju odjeće Spirit.

‘Suprug je zadužen za financije i papirologiju, a Tomi i ja smo za kreativni dio. Sad smo malo zapustili njegovu liniju muške odjeće Spirit, a on meni pomaže vezano uz Charlie tako da se nadam da će u proljetnoj kolekciji on oživjeti svoj muški dio’, objasnila je.

Zdenka Kovačiček i Loredana Bahorić na predstavljanju Monografije / Foto: Robert Gašpert

Za kraj smo ovu iznimnu ženu pitali što bi poručila djevojkama koje su danas preopterećene izgledom zbog nerealnih prikaza u digitalnim medijima i društvenim mrežama.

‘Trenutak kada stavljaš filter na fotografiji, a imaš 20 godina trebaš se pitati što će biti kada budeš imao 35, 45 godina. Nekako ne vidim to kao najsretnije rješenje, zamislite trenutak kada vas netko nakon vaših milijun filtriranih fotografija i ne znam kakvih preinaka vidi uživo kakav je to tek dojam. Gledaš gdje je ta osoba, a nje nema. Nisam za pretjerivanja ni u kojem smislu, jednostavno to smatram nepotrebnim’, zaključila je.

Stranica koristi web kolačiće Više informacija Prihvaćam
Koristimo kolačiće! To znači da korištenjem ove web stranice pristajete na uporabu tih datoteka i koristite sve funkcionalnosti podržane tom tehnologijom. Molimo vas da prihvatite uvjete korištenja.