Umrežavanje, razmjena znanja i mentorska podrška temelj su uspješnog ženskog poduzetništva i ključni pokretači održivih društvenih i gospodarskih promjena, upravo je ta snaga zajedništva bila u središtu 10. jubilarnog izdanja regionalnog susreta poduzetnica ŽENE I TOČKA, održanog 5. prosinca u Gackom pučkom otvorenom učilištu Otočac, pod pokroviteljstvom Ličko-senjske županije.
Ovogodišnja konferencija pod motom „Žena 360° – Obnovi. Govori. Mijenjaj.“, okupio je poduzetnice iz Hrvatske i regije koje svojim inovacijama, liderstvom i međusobnom podrškom stvaraju promjene u poslovnom, društvenom i medijskom prostoru.
Program je otvoren prologom „Zrno soli. Zrno priče. Zrno promjene.“ u izvedbi Ileane Tomljanović, koji je naglasio da svaka transformacija – osobna, poslovna ili društvena – započinje malim, ali odlučnim korakom.
„Ova je konferencija cijelo desetljeće mjesto na kojem se rađaju nove ideje, partnerske suradnje i mentorski odnosi koji ženama otvaraju vrata napretka. Poduzetnice zaslužuju prostor u kojem rastu zajedno, a ŽENE I TOČKA tome snažno doprinose“, rekao je Joso Brajković, predsjednik ŽK Otočac .
Gradonačelnik Grada Otočca Goran Bukovac u svom je pozdravnom govoru poželio dobrodošlicu i uspješan rad poduzetnicama, a pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, pomorsko dobro i promet, Ana Stilinović Rukavina, u ime Ličko-senjske županije kao generalnog pokrovitelja je poručila: „Žensko poduzetništvo pokreće pozitivne promjene u našim zajednicama, stoga je važno osigurati im podršku i prilike za razvoj. Upravo to donose ovakvi poslovni susreti koji povezuju, ohrabruju i potiču daljnji rast“.

Marina Rožić / Foto: Hrvoje Kostelac
U svom keynote govoru, Marina Rožić, glavna tajnica HGK i predsjednica Eurochambers Women Network, poručila je da se održiva i inkluzivna budućnost gradi kroz vidljivost, hrabrost i glas žena koje svojim djelovanjem utječu na ključne promjene u društvu i gospodarstvu.
„Održiva i inkluzivna budućnost moguća je samo ako žene postanu vidljive, samouvjerene i glasne u područjima koja oblikuju razvoj društva“, istaknula je Marina Rožić.
Održivi modeli rasta i primjeri dobre prakse
Posebnu pozornost privukao je razgovor jedan na jedan s Anđelkom Švaljekom, direktorom tvrtke RGNC Grupe , koji je prikazao transformaciju tekstilne industrije prema kružnom gospodarstvu te primjere projekata reGALERIJE i Regeneracije non wovens. Naglasio je kako održiva budućnost počinje svakim odgovornim izborom u poslovanju.
„Suvremeno poslovanje može istovremeno čuvati tradiciju i otvarati nove putove održive proizvodnje, naglasivši pritom da „održiva budućnost počinje svakim našim izborom“, rekao je Švaljek.

Sudionice panela ReŽENEracija / Foto: Hrvoje Kostelac
U prvom panelu, ReŽENEracija: Žena. Snaga. Obnova., sudjelovale su Anita Ercegovac – predsjednica udruge Čarobni svijet, Jasna Colnar – vlasnica ruralne kuće za odmor Holiday Home Mali Medo, Maja Božinović – praktičarka regenerativnog turizma Seosko domaćinstvo Butina, Martina Pernar Škunca – voditeljica marketinga Paške sirane i predsjednica Udruge proizvođača paškog sira i Silvija Zec Sambol – osnivačica ordinacije Dr. ZEC – Zdravlje, Energija, Cjelovitost. Njihova perspektiva pokazala je kako žene u različitim sektorima — od poduzetništva i kreativnih industrija do poljoprivrede, turizma i tehničkih struka — razvijaju regenerativne modele poslovanja koji ne iscrpljuju resurse, nego ih obnavljaju.
Temi održivih odluka pridonio je i trostruki razgovor Mirele Glavaš, Sanje Gardašević Janion i Dobrile Močević, koji je predstavio novo razvijeni ESG Coach — alat koji poslovnim subjektima pruža praktičnu podršku u donošenju odgovornih i dugoročno održivih odluka.

Dobrila Močević i Mirela Glavaš – ESG Coach / Foto: Hrvoje Kostelac
Žene i mediji: vidljivost kao preduvjet utjecaja
O ulozi kreativnih industrija u jačanju ženske vidljivosti govorila je Jagoda Divić, iz Hrvatske gospodarske komore, istaknula je kako kreativni procesi — bilo kroz dizajn, medije, umjetnost ili narative — oblikuju način na koji društvo vidi žene te da je zato važno da žene budu stvarateljice i nositeljice tih priča.
U drugom panelu, Vidljive i glasne: Žene, mediji i moć komuniciranja u biznisu, sudjelovale su Antonija Dujmović – glavna urednica portala Žene i mediji, Marija Topić Crnoja – voditeljica i koordinatorica Odjela Voditelja poslovnih odnosa u HGK, Mirela Španjol – direktorica i vlasnica tvrtke Ciceron komunikacije d.o.o., Nataša Bakotić – urednica u Slobodnoj Dalmaciji, članica udruge Krug Split i Sanja Putica – predsjednica dubrovačkog ogranka Hrvatske udruge poslovnih žena KRUG. Panelistice su se dotaknule ključnih izazova i prilika koje mediji nude ženama danas, posebno u kontekstu kreiranja kredibiliteta, izgradnje osobnog brenda i stvaranja prilika za profesionalni razvoj.

Foto: Hrvoje Kostelac
U sklopu ovog dijela programa Marija Ružić je predstavila zaključke istraživačkog ciklusa „Istraživanje uspjeha, izazova i inovacija žena poduzetnica u Ličko-senjskoj županiji“, realiziranog u okviru Projekta poticanja novinarske izvrsnosti Agencije za elektroničke medije, koji je dodatno skrenuo pozornost na važnost lokalnih priča i regionalnog konteksta.
Radni dio programa zaokružen je inspirativnim segmentom Okus promjene – Sustainable Bite, u kojem je chefica Doris Vlah povezala održivost s gastronomijom, istaknuvši kako se promjene najčešće događaju kroz male, svakodnevne odluke koje svatko od nas može donijeti.
Deseto izdanje ŽENE I TOČKA potvrdilo je svoju ulogu važnog regionalnog susreta koji već cijelo desetljeće gradi vidljivost, zajedništvo i potporu ženama u poslovanju. S jasnom vizijom regenerativne budućnosti i snažnim zajedničkim glasom, ovogodišnje okupljanje otvorilo je novo poglavlje u priči o ženskom liderstvu koje obnavlja, povezuje i potiče pozitivne promjene.
Izvor: HGK – ŽK Otočac