Piše: Antonija Dujmović

Činjenica da je vrijeme stalo za sva sportska događanja i treninge, uslijed provođenja mjera suzbijanja zaraze koronavirusom, predstavlja veliki izazov za sve sportske novinare/ke i urednike/ce. Stupce, rubrike, emisije, novine ipak treba puniti sportskim sadržajem i u ovim uvjetima, a to nije tako lako. Naime, svjedočimo do sada neviđenoj situaciji u kojoj najvažnija misija sportaša i sportašica nije postizanje rezultata već očuvanje mentalnog zdravlja i fizičke kondicije u kućnim uvjetima.

Gotovo smo se naviknuli da sada sportske zvijezde u medijima najčešće viđamo u ulozi pozitivnih uzora koji pozivaju građane da slijede njihov primjer i ostanu doma ne izlažući sebe i druge riziku od zaraze koronavirusom. Pa tako, uslijed otvaranja vrata svojih domova putem videoporuka, nerijetko glavna tema postane interijer njihova doma, što onda povlači neminovne komentare o luksuzu u kojem žive, kako izgledaju u kućnoj varijanti, kako provode vrijeme sa svojom obitelji… – ukratko u prvi plan je više nego ikada do sada dospio njihov privatni život, a ne sportska ostvarenja.

Ovakav pomak ka trivijalizaciji donekle opravdava to što su objektivne okolnosti promijenjene. Ipak, kada su u pitanju različiti pristupi u medijskom prikazu žena i muškarca iz svijeta sporta tu je situacija uvijek ista.

Muškarci i u doba vladavine COVID-a 19 dobivaju ozbiljne uloge. Stupce pune muškarci koji donose važne odluke vezane uz sport u ovo vrijeme krize, traže se mišljenja i prognoze trenera o trenutnoj situaciji i njezinim posljedicama, a uslijed deficita sportskih vijesti poseže se u prošlost i podsjeća na uspjehe proslavljenih sportaša…

S druge pak strane i laičko će oko vrlo jasno uočiti manjak informacija o sportašicama, baš kako je to bilo i prije pojave COVID-a 19. Analiza tih malobrojnih sadržaja posvećenih ženama pokazuje da su medijsku pažnju pridobile sportašice u situacijama u kojima ističu svoje fizičke atribute i izgled općenito, pa tako glavna vijest postaje njihov duboki dekolte, figura u bikiniju, kandidatura za miss sporta i sl. Čak i u slučajevima kada sadržaj teksta nije vezan uz izgled sportašice, naslovi i fotografije nastoje isticati njenu privlačnost, a ne sportski duh i borbenost.

Situacija s COVID-om 19 će proći i sport će ponovno oživjeti, sportske minute i stupci opet će se puniti rezultatima, no koliko će među njima biti onih koje su postigle sportašice?

Podsjećamo na Preporuke za bolje praćenje ženskog sporta u elektroničkim medijima koje je izdala Agencija za elektroničke medije.