Proljetni BIND – na zabavan način upoznaje djecu sa STEAM područjem

2022-05-10T07:26:29+00:009. svibnja 2022.|Posao, Znanost|

Piše: Nikolina Blažanović

Na Fakultetu elektrotehnike i računarstva se u subotu, 30. travnja, održala radionica Proljetni BIND – budi inženjer/ka na dan. Bila je namijenjena učenicama i učenicima osnovnih škola od 1. do 8. razreda, a cilj je bio upoznati ih sa STEAM područjem. O radionicama, odazivu i interesu razgovarali smo s Anom Šelek, doktorandicom na Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Njezino područje istraživanja je robotika, a uz to volontira u udruzi Stemalica koja se bavi edukacijom djece u STEAM području (science, technology, engeneering, arts, mathematics).

Šelek kaže da se STEAM radionice obično povezuju s robotikom i programiranjem. Njihova ideja bila je pokazati djeci kako ta znanja primijeniti u drugim područjima. Zbog toga su birale aktualne teme iz svijeta i pokazale kako tehnologija može pomoći te olakšati trenutne izazove.

„Ideja je došla nakon jedne radionice u sklopu projekta Caliper gdje smo raspravljali o uzorima i zašto je manje žena na vodećim pozicijama. Pitala sam se zašto ne bismo mi nešto organizirale, ali za djecu. Kako se dosta mojih kolegica doktorandica bavi edukacijom djece u STEAM području kroz udrugu Stemalica, prvo sam se obratila njima. One su bile oduševljene i podržale ideju te je odmah krenula rasprava što bismo sve mogle organizirati u sklopu radionice“, objašnjava poticaj za radionicu.

Zbog velikog broja prijava, radionica je podijeljena u tri termina, ovisno o razredu. Učenice/i od 1. do 3. razreda imali su priliku programirati animacije i jednostavne igrice u programskom jeziku Scratch. Tema je bila utjecaj klimatskih promjena na životinje gdje se pčelici Stemalici pomagali oprašiti sve cvjetove i izbjeći štetne tvari. Učenice/i od 4. do 6. razreda istraživali su svemir i pronalazili predmete na Marsu pomoću LEGO Mindstorms EV3 rovera. U Croduino dijelu su se učenice/i 7. i 8. razreda mogli upoznati s radom semafora za vozila i pješake te zvučnom signalizacijom.

Uz ovo je bila organizirana i zabavna soba u kojoj su se učenice/i mogli dodatno zabaviti te upoznati sa STEMI, Sphero, Codey Rocy i Lego robotima, mini Teslinim transformatorima, aplikacijama koje koriste proširenu stvarnost te izraditi svjetleće čestitke. Na radionici je prisustvovalo oko 150 djece.

„Danas na FER-u studentice čine gotovo jednu četvrtinu studentske populacije na svim razinama studija. Zadnjih nekoliko godina taj je broj konstantan. Osim toga, udio žena zaposlenih na FER-u na istraživačkim i znanstveno-nastavnim radnim mjestima pokazuje uzlazni trend pa je tako žene čine jednu trećinu svih nastavnika u zvanju docenta. Na FER-u provodimo europski projekt CALIPER: povezivanje istraživanja i inovacija za ravnopravnost spolova s ciljem privlačenja više studentica i istraživačica na FER. Organiziramo radionice, predavanja, imamo i podcast ŽensCast na YouTube-u gdje predstavljamo uspješne alumne FER-a. Trudimo se kontinuiranim i raznolikim aktivnostima pobuditi interes djevojaka za studij na FER-u. Konkretnije mjere su opisane u Planu ravnopravnosti spolova za razdoblje 2021. – 2025 koji je usvojilo Fakultetsko vijeće FER-a na 710. sjednici u rujnu 2021. godine“, govori Šelek o zastupljenosti žena u svom području.

Ističe kako se u udruzi Stemalica ovakve radionice organiziraju na tjednoj bazi za svaki od programa koje su imali na radionici Proljetni BIND. Također kazuje da bi voljele da Proljetni BIND postane tradicija.

Stranica koristi web kolačiće Više informacija Prihvaćam
Koristimo kolačiće! To znači da korištenjem ove web stranice pristajete na uporabu tih datoteka i koristite sve funkcionalnosti podržane tom tehnologijom. Molimo vas da prihvatite uvjete korištenja.