Piše: Antonija Dujmović

Nakon što je skupina mreža, udruga i pojedinki uputila zajednički prigovor Državnom izbornom povjerenstvu u kojem su upozorile na podzastupljenost žena u televizijskim izbornim sučeljavanjima, DIP je uputio poziv medijima s nacionalnom koncesijom da tijekom izborne promidžbe poštuju načelo pravične zastupljenosti.

Posebno ističući Zakon o ravnopravnosti spolova, DIP je pozvao medije i izborne sudionike da, koliko je to god moguće, prilikom predstavljanja izbornih programa vode računa o načelu ravnopravnosti spolova.

Podsjetimo, zbog nesrazmjerno niskog udjela žena u izbornim sučeljavanjima na televizijama organizacije civilnog društva i pojedinke aktivne na osvješćivanju javnosti o rodnoj ravnopravnosti (Morana Paliković Gruden, Gordana Vilović, Suzana Kunac, Antonija Petričušić, Branka Juran, Jelena Berković, Tajana Broz, Nina Očko) upozorile su DIP na sustavni propust medijskih kuća.

Naime, kandidati se u TV sučeljavanja pozivaju primarno temeljem pozicije nositelja lista, čime se zanemaruje varijabla preferencijskog glasa. Ovaj način izbora dovodi političke kandidatkinje u nepovoljan položaj, jer iako ih je ukupno 42 posto na listama, one su u značajno manjem broju nositeljice lista.

“Tražimo od DIP-a da svojim autoritetom potakne urednike vodećih elektroničkih medija da djeluju odgovorno i vode računa o zastupljenosti političkih kandidatkinja u svim predstojećim izbornim debatama. Naime, mediji imaju javnu odgovornost promicati rodnu ravnopravnost, što proizlazi iz njihove temeljne, zakonom i strateškim dokumentima definirane javne zadaće informiranja građana ali i razvoja demokratske političke kulture koja podrazumijeva afirmaciju rodne ravnopravnosti te poticanje informirane participacije građana u izbornom procesu”, stoji u prigovoru upućenom DIP-u.

Ujedno su upozorile da normativni vakuum oko medijskog praćenja izbora kao i nedostatna educiranost medija o rodno osjetljivom pristupu medijskoj produkciji i izbornom procesu uvelike otežavaju situaciju te medije prepuštaju samima sebi u kreiranju modela i pravila praćenja izborne kampanje.