Piše: Ivana Perković Rosan
Zagreb od ove godine ima jedan novi muzej. Riječ je o Muzeju smijeha, HaHaHouseu, kojeg je osmislila Andrea Golubić. Ovo nije njen prvi susret s vođenjem muzeja, naime u Pragu je bila direktorica dva zasebna muzejska koncepta. S ovom kreativnom poslovnom ženom razgovarale smo o Muzeju smijeha, prijašnjim projektima te o njenom iskustvu kao žene u poslovnom svijetu.
Nakon Muzeja prekinutih veza i Muzeja iluzija Hrvatska je dobila još jedan potencijalni brand za izvoz: Muzej smijeha iza kojeg stoji Andrea Golubić. Ideja za ovaj projekt, kako nam je objasnila, došla joj je prije tri godine.
‘Ideja je došla onako kako ideje dođu, u šetnji, dok razmišljaš o nečem desetom, spontano. Motivirao me i moj privatni osjećaj za humor, odnosno moja osobna želja da budem okružena smijehom i pozitivnom energijom. Tri godine je prošlo od tog trenutka do otvorenja. U tom smo se razdoblju borili s problemima na gradilištu i nepreglednim morem birokracije, ali uz dobar tim sve je lakše. Sretna sam što sam u stvaranju ove priče oko sebe zaista okupila sjajan tim bez kojeg moja vizija ne bi isto izgledala u svom finalnom rezultatu’, rekla nam je Golubić.

Osnivačica HaHaHouse Andrea Golubić s HHH timom / Foto: HaHaHouse
Službeno otvaranje muzeja bilo je na Svjetski dan smijeha, 10. siječnja, deset dana prije tzv. najdepresivnijeg dana u godini koji pada na treći ponedjeljak u siječnju.
‘Otvorenje smo planski odgodili za Dan smijeha, nije se slučajno poklopilo. Svjesni smo da je siječanj mjesec kojima mnogima teško pada pa smo htjeli dati svoj doprinos u borbi protiv tog sivila. Otvorenje je prošlo sjajno, došli su nam mnogi dragi ljudi i od srca se s nama smijali, to je bio početak za poželjeti! U međuvremenu su reakcije bile zaista divne, jako smo puno lijepih komentara primili. I pokoju kritiku, ali njih jednako spremno prihvaćamo u nadi da ćemo uvažavajući komentare i prijedloge postajati samo sve bolji i pružiti svim posjetiteljima jedinstveno iskustvo’, rekla nam je.

Foto: HaHaHouse
Svoje mjesto u Muzeju smijeha našao je i ženski ormar u kojem stoji poruka da je život prekratak da bi se nosila dosadna odjeća kao i natpis nemam što za obući.
‘Ta prostorija, kao i još nekoliko eksponata u HaHaHouseu, komentar su na fenomene u današnjem društvu. Ova prostorija koja glumi žensku garderobu namjerno je obojana samo u crnu i bijelu, te su u njoj izvješeni komadi odjeće koje posjetitelji isprobavaju i s njima se fotografiraju, no to su samo kartonski, plošni komadi odjeće, nalik na “cut-out” lutkice koje smo u djetinjstvu oblačili. Sve to kako bismo zapravo rekli da je opsjednutost izgledom, trendovima, uklapanjem u današnjem društvu postala sveprisutan problem. Zapravo je smijeh puno bolja, i ekonomičnija, zabava od shoppinga’, poručila je Golubić koja već ima iskustva u vođenju muzeja.

Foto: HaHaHouse
‘Radila sam četiri godine u Pragu, kao direktorica i idejna začetnica dva zasebna muzejska koncepta. Prethodno tome radila sam u prodaji i marketingu, skupljajući putem vrijedno iskustvo i znanje koje sam spremno iskoristila u postavljanju HaHaHousea na noge. Moram priznati da mi je vrijeme provedeno u Pragu bilo jako lijepo i bilo mi je žao kada je prekinuto, no Češka je pretrpjela zaista snažne posljedice COVID pandemije, koje su, između brojnih ružnih posljedica, presudile i našim muzejima. Kada je bilo vrijeme za povratak kući, krenula su i razmišljanja o tome što bi me zaista veselilo raditi’, ispričala nam je. A dotaknuli smo se i pitanja kakvo je njeno iskustvo kao žene u poslovnom svijetu.
‘Iz mog iskustva, žene na raznim pozicijama i u različitim industrijama suočavaju se s jedinstvenim izazovima. Dakako, bilo je i u mojoj karijeri situacija gdje sam morala duplo više raditi ili se jače truditi da dokažem svoje kompetencije u odnosu na muške kolege. No vjerujem da su izazovi tu da bismo se njima suočavali i da nas jačaju. Danas znam da se ne trebam bojati pokazati svoju vrijednost i svoje znanje, i nadam se da će buduće generacije mladih žena tu lekciju naučiti što ranije’, zaključila je.