Kampanja “Neću rak” – pokrenuta nova internetska stranica sa svim informacijama o raku vrata maternice

2021-01-23T10:46:32+01:0023. siječnja 2021.|Civilno društvo|

Treći tjedan u siječnju obilježavamo, sada već 15., Europski tjedan prevencije raka vrata maternice (od 18. do 24. siječnja 2021.) i 14. hrvatski Dan mimoza – Nacionalni dan borbe protiv raka vrata maternice (23. siječnja 2021.).

U doba globalne pandemije i bolesti koje uzrokuje koronavirus (COVID-19), u digitalnom se obliku provode mnoge edukativno informativne aktivnosti poboljšanja svjesnosti i znanja o prevenciji bolesti. Primjerice, u Velikoj Britaniji se provodi medijska kampanja kojom se pod sloganom: #SMEARFORSMEAR – #razmaži (ruž) za razmaz (bris – Papa test) želi potaknuti žene da objavama svojih fotografija s razmazanim ružem za usne na društvenim mrežama skrenu pažnju svoje okoline i vršnjakinja na važnost redovitog ginekološkog pregleda.

Prilagođavajući se trenutnoj pandemijskoj situaciji i Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) je ove godine provođenje preventivnih djelatnosti usmjerio na digitalne platforme. Ususret 15. Europskom tjednu prevencije raka vrata maternice, izradio je novu internetsku stranicu o prevenciji raka vrata maternice sa sloganom „NEĆU RAK“. Stranica je prvenstveno namijenjena ciljanoj populaciji, ženama, ali i ostalim građanima i javnosti, te zdravstvenim djelatnicima i stručnjacima koji rade u području ginekoloških preventivnih programa i zaštite zdravlja žena.

Internetskom stranicom nastoji se pružiti sve bitne informacije na jednom mjestu. Uz informacije o rizicima i načinima zaštite, nova internetska stranica pruža i mogućnost postavljanja upita iz područja prevencije raka vrata maternice putem internetskog obrasca i popis ginekoloških ordinacija u javnozdravstvenoj mreži primarne ginekološke zaštite po županijama. Također, na stranici će biti dostupni i e-tečajevi sa snimljenim predavanjima za edukaciju o ginekološkim temama. Sve navedeno  doprinosi povećanju znanja i informiranju o primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj prevenciji raka vrata maternice, te podsjeća žene i opću javnost da je rak vrata maternice jedan od najpreventabilnijih sijela raka.  Drugim riječima, gotovo svaki slučaj raka vrata maternice se može spriječiti dostupnim metodama prevencije. Uz primjenu tih metoda prevencije, svatko može reći: Neću rak vrata maternice –  sebi, mami, ženi, kćeri, prijateljici, nikome!

Kampanja “Neću rak” ima cilj doprinijeti edukaciji javnosti o prevenciji raka vrata maternice i skrenuti pažnju na cijepljenje protiv HPV-a kao primarnu prevenciju i redovne ginekološke preglede kao sekundarnu prevenciju. Zahvaljujući dostupnim i učinkovitim metodama prevencije, rak vrata maternice je jedan od najpreventabilnijih sijela raka. Kampanja i nova internetska stranica nosi naziv „Neću rak“, jer se gotovo svaki slučaj raka vrata maternice može spriječiti i odgovornošću prema svom zdravlju možemo raku reći PA-PA.

Kampanja će se provoditi tijekom siječnja i veljače oglašavanjem preventivnih poruka u različitim medijima, a prvenstveno na internetu i društvenim mrežama. Kampanji su se pridružile i dale podršku poznate osobe i influencerice, Ella Dvornik i Danijela Dvornik.

Svim aktualnim kampanjama u Europi, pa tako i u našoj zemlji, nastoji se osvijestiti žene na koji način mogu umanjiti rizik od nastanka raka vrata maternice i educirati ih o svim dostupnim metodama prevencije (cijepljenje protiv HPV-a) i otkrivanja raka u najranijim fazama (redoviti ginekološki pregledi, Papa test, HPV test). Svojom brigom za zdravlje i redovitim liječničkim pregledima sigurno ih možemo pozvati da kažu “raku PA-PA!” Više pročitajte OVDJE.

Izvor: Hrvatski zavod za javno zdravstvo

Stranica koristi web kolačiće Više informacija Prihvaćam
Koristimo kolačiće! To znači da korištenjem ove web stranice pristajete na uporabu tih datoteka i koristite sve funkcionalnosti podržane tom tehnologijom. Molimo vas da prihvatite uvjete korištenja.