Ella Hasel gimnazijalka je čije recenzije knjiga čitaju tisuće pratitelja

2023-05-12T19:17:05+02:0012. svibnja 2023.|Civilno društvo, Kultura|

Piše: Ivana Perković Rosan

Najnoviji podaci objavljeni na Noć knjiga pokazali su kako 60 posto stanovnika Hrvatske prošle godine nije pročitalo ni jednu knjigu. Gimnazijalka Ella Hasel iz Vinkovaca nije jedna od njih. Ova ljubiteljica knjiga i autorica bloga Knjiški recenzeRAJ pročita ih 40-ak godišnje i o njima piše recenzije koje na Facebooku čita preko četiri tisuće pratitelja. A osim što svojim blogom promovira čitanje, 17-godišnjakinja potiče pratitelje da sami pišu recenzije i izmjenjuju književne preporuke. Svoju ljubav prema knjizi Ella prenosi i volontirajući u Društvu Naša djeca Vinkovci gdje vodi radionice o knjigama potičući literarno, likovno i dramsko stvaralaštvo. Naravno nismo propustili pitati je i za preporuke za čitanje za ljeto.

Statistike govore kako su u Hrvatskoj žene te koje prednjače u čitanju knjiga, a kako nam otkriva gimnazijalka Ella Hasel žene su najaktivnije i u njenoj grupi.

‘Statistike profila, ali i grupe govore kako više od 90 posto publike Knjiškog recenzeRAJa čine žene, u dobnom rasponu od 25 do 35 godina. Muškarci su, rekla bih čak i nažalost, u manjini. Ono što me je ugodno iznenadilo, a nisam očekivala pri pokretanju bloga, jest reakcija publike. Zanimljivo je pročitati recenziju knjige od osobe s kojom se možete poistovjetiti. Najljepši osjećaj je kada se netko javi i kaže kako je pročitao određenu knjigu baš zbog preporuke iz grupe. Grupa Knjiški recenzeRAJ namjerno je osmišljena kao djelomično zatvorena skupina ljudi, gdje članovi, ali i ja kao administrator, možemo pisati recenzije ili slati upite za knjige koje želimo pročitati. Naravno, njoj se mogu pridružiti svi korisnici Facebooka. Dok se s druge strane na istoimenom Instagram profilu, YouTube kanalu i mrežnoj stranici, mogu pročitati isključivo moje recenzije, koje najčešće pišem u suradnji s izdavačima, koji su mi prethodno tu knjigu i poslali’, objasnila nam je dodavši kako je ona ljubav prema knjizi naslijedila od jedne velike žene.

‘To je moja mama. Još uvijek se sjećam zajedničkih večeri u kojima smo uživale u čitanju slikovnica i bajki, a nerijetko smo pogledale i film, kao adaptaciju pročitane knjige. Također, čuvam i knjigu koju smo neprestano čitale, iznova i iznova’, rekla je gimnazijalka koja trenutno čita čak tri knjige.

‘S vremenom, kako bih uskladila školske obaveze i one koje se tiču bloga, navikla sam čitati više knjiga istovremeno. Tako je sada na redu knjiga ‘Život je san’, de la Barce, kao lektira, dok za recenziju čitam roman ‘Metak koji je promašio’ i zbirku poezije ‘Osjećam, dakle jesam’. Uvijek se trudim da tih nekoliko izbora knjiga budu različiti, jer tako ne ulazim u čitalačke krize, ne pomiješa mi se radnja, a mogu jednako kvalitetno obraditi pročitano’, ispričala je Ella koja se u budućnosti vidi kao književna kritičarka.

‘Drago mi je što sam ovako rano pokrenula blog, on mi je zaista pomogao u odabiru fakulteta i, u krajnjoj liniji, i zanimanja. Dotada nisam ni znala koliko uživam u pisanju osvrta, kratkih sadržaja, na koliko različitih načina mogu napisati recenziju ili pročitati knjigu, koliko zapravo iz nje mogu dobiti, samo ako u njoj uživam. Knjiški recenzeRAJ pružio mi je slobodu izražavanja. Kada pišem za njega osjećam se slobodno i tada znam – želim biti književna kritičarka. Lektorica, profesorica, želim pisati znanstvene radove, nastaviti voditi blog, davati ljudima preporuke, poticati inicijativu čitanja… Jednostavno, bilo što u čemu su knjige prisutne’, rekla je gimnazijalka koja je priznala da i sama piše, ali da za sad svoje tekstove ne želi objavljivati.

Dok se često naglašavaju negativne strane društvenih mreža Ellin blog primjer je kako internet može biti prilika za poticanje stvaralaštva kod mladih.

‘Društvene mreže su odličan primjer dvosjekloga mača. Ako ih znate iskoristiti u dobre svrhe, promocijom hobija kojeg volite ili praćenjem edukativnog sadržaja, one će za vas biti pravo bogatstvo. Međutim, ukoliko u njima vidite samo i isključivo zabavu u vidu ismijavanja tuđega rada, poticanja na nasilje ili ovisnosti, rekla bih kako one nisu za vas. One nisu štetne samo za one koji znaju kako se obraniti od prikrivenih reklama, odnosno odoljeti onome negativnom što one promiču. Svaki profil na društvenim mrežama koji promiče bavljenje onime što volite, svakodnevno vam pomaže raznim savjetima, a ujedno je i zanimljiv – ima konstruktivnu funkciju. Takve sadržaje najčešće kreiraju mladi, inovativni i kreativni autori, čiji rad svakako trebamo pozdravljati’, ističe Ella koja ujedno volontira u Društvu Naša djeca Vinkovci.

‘U rujnu sam pokrenula grupu Knjiški kreativci, gdje okupljam djecu nižih razreda osnovne škole i predškolskog uzrasta. Kroz čitanje slikovnica, likovne radionice, literarne sadržaje i ostale obrazovne metode, pokušavam djeci približiti knjigu. Grupa je otvorena za prijave jer se potrudim svake subote odvojiti malo svojega vremena za volonterski rad, koji mi je itekako drag baš zbog toga što su knjige uključene. Drago mi je i kada djeca uspiju odvojiti svoje vrijeme, unatoč svim školskim, privatnim i sportskim obvezama, kako bi se zajedno s vršnjacima podružili s knjigom’, ispričala je.

I za kraj nismo propustili tražiti ovu mladu ženu književne preporuke za ovo ljeto.

‘Ljeto nas sve asocira na opuštanje, stoga smatram kako su ljubavni ili cosy crime romani pogodni za isto. Svakako su tu na popisu Colleen Hoover, Jill Mansell ili Lucy Score za ljubiće te romani Richarda Osmana i Elle Cosimano za cosy krimiće. Ali, kako ja obično sve radim naopako, ovo ljeto mi je u planu uživati u romanima Yrse Sigurðardóttir i Stiega Larssona, mnogima poznatiji po domišljatim radnjama u njihovim kriminalističkim knjigama’, zaključila je.

Stranica koristi web kolačiće Više informacija Prihvaćam
Koristimo kolačiće! To znači da korištenjem ove web stranice pristajete na uporabu tih datoteka i koristite sve funkcionalnosti podržane tom tehnologijom. Molimo vas da prihvatite uvjete korištenja.