Koliko mladih ljudi u Hrvatskoj stvara glazbu? Koliko je među njima žena? Koliko su u tome svi skupa aktivni? Iz kojih gradova dolazi najviše autor(ic)a mlađih od 30 godina i tko su najmlađi?

Hrvatsko društvo skladatelja ZAMP prvi put objavljuje odgovore na ta pitanja u infografici Autori budućnosti – skladatelji, tekstopisci, aranžeri i producenti glazbe mlađi od 30 godina u Hrvatskoj.

Među više od 10 tisuća nositelja prava, članova Hrvatskog društva skladatelja, desetinu čine autori mlađi od 30 godina. Oni će u godinama pred nama postati nositelji hrvatske glazbe, prvaci koncertnih dvorana, vladari radijskog etera i digitalnih servisa.

U srpnju 2019., Hrvatsko društvo skladatelja broji 1081 člana mlađeg od 30 godina. Od toga je 206 članica (19 posto) i 875 članova (81 posto) što naglašava potrebu za aktivnijim uključivanjem autorica.

Najmlađa članica HDS-a je sedmogodišnja Ema Udjbinac koja je svoj autorski put započela uz tatu Luku Udjbinca kao koautorica pjesme „Everybody“. Kad su dečki u pitanju, najmlađi među njima je Antun Pirc (2010.), poznatiji kao Ante Jubtjuber čija je pjesma „Šetali smo zajedno“ na najpopularnijem glazbenom servisu pregledana više od 590 tisuća puta.

Autori budućnosti, kako su nazvani u infografici HDS ZAMPa, nositelji su prava na ukupno 10.974 djela! Neki su već iznimno produktivni: 21 autor je nositelj prava (skladatelj, tekstopisac ili aranžer) na 50 ili više djela.

Kada pričamo o gradovima inkubatorima domaće glazbe, prednjači Zagreb s 366 mladih autora, slijedi ga Split sa 39, Osijek s 34, Rijeka s 33 te Varaždin u kojem trenutno stvara 26 autora glazbe i teksta mlađih od 30 godina.

Hrvatsko društvo skladatelja i stručna služba ZAMP za njih redovito organiziraju edukativne radionice te posebne tribine koje se bave specifičnim segmentima glazbene industrije, od osnovnih pojmova autorskog prava preko koncertnih aktivnosti do odnosa s medijima.

U suradnji s CMC televizijom, služba HDS-a je pokrenula emisiju pod nazivom „Autogram“ u kojoj je u 40 epizoda predstavljeno isto toliko mladih autora ili bendova. S publikom su podijelili što ih pokreće i inspirira, kako rastom svoje glazbe rastu i sami te kako su autorska prava i sustav kolektivne zaštite postali njihov suputnik na glazbenom putovanju. Od rujna 2018. do srpnja 2019., emisije „Autogram“ na CMC TVu prikazane su ukupno 360 puta, dok su na YouTubeu pregledane više od 80 tisuća puta! Pogledajte ih OVDJE.

Izvor: HDS ZAMP