U sklopu projekta Tematska sustavna podrška Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva u području ‘Usklađivanje privatnog i poslovnog života’, udruga B.a.B.e. Budi aktivna. Budi emancipiran. nastavlja s kampanjom Ravnopravnost bez izgovora, koja za cilj ima podizanje svijesti o nerazmjernoj podjeli kućanskih poslova koja negativno utječe na kvalitetu života, osobito žena koje i dalje u znatno većem postotku sudjeluju u tim poslovima. Slogan kampanje glasi: “Ako ne znaš, nauči. Podijelimo poslove u kući!”
Kampanja se temelji na podacima iz istraživanja Odjela za sociologiju Sveučilišta u Zadru iz 2022. godine, provedenog u sklopu projekta udruge B.a.B.e., koje ukazuje na neravnotežu između obiteljskog i radnog života zaposlenih žena i muškaraca. Obiteljske i poslovne obaveze međusobno se prepliću, pri čemu žene osjećaju veći pritisak – ocjenjuju da im obiteljske dužnosti otežavaju posvećenost poslu, dok ih radne obveze ometaju u brizi za obitelj.
U prvoj godini provedbe projekta javno zagovaračka kampanja provedena je kroz izložbe u četiri grada (Zagreb, Rijeka, Pazin i Valpovo), distribuciju letaka s osnovnim informacijama o tome što u relevantnom području poduzimaju ključni akteri te kroz objavljivanje kratkih video spotova i postova na društvenim mrežama. Vizualni identitet kampanje izradila je dizajnerica Goga Golik, te su svi vizuali izrađeni u prepoznatljivom formatu „uputa za početnike“ – u obliku jednostavnih koraka za obavljanje pojedinog kućanskog posla, popraćenih podatkom o postotku žena koje taj posao najčešće obavljaju, a sve nastavno na empirijski utvrđen manjak angažmana muškaraca u kućanskim obavezama koji često svoje nesudjelovanje opravdavaju isprikama.

Kampanja udruge B.a.B.e. o ravnopravnoj raspodjeli kućanskih poslova “Ravnopravnost bez izgovora” / Vizual: Goga Golik
U drugoj godini provedbe projekta u fokusu javno zagovaračke kampanje je virtualno kućanstvo, interaktivna digitalna platforma izrađena prenamjenom postojećih vizuala u online format. Na temelju odličnog odjeka izložbi i objava na društvenim mrežama, izložba je preseljena u virtualni prostor, dostupan je OVDJE. Digitalni prostor, koji je osmislila stručnjakinja za interaktivne medije Marta Fiolić, oblikovan je poput prosječnog obiteljskog doma i posjetiteljima omogućuje virtualni obilazak prostorija. U svakoj prostoriji nalaze se svakodnevni kućanski poslovi na koje posjetitelji mogu kliknuti, čime se otvaraju „upute za početnike“ koje sadrže korake i savjete za obavljanje tih poslova, kao i pripadajuće statističke podatke temeljem istraživanja, što javnosti pruža interaktivno iskustvo i potiče razmišljanje o neravnomjernoj podjeli kućanskih obaveza. Posjetitelji također imaju mogućnost ostaviti svoj komentar o osobnom iskustvu podjele kućanskih poslova u njihovom kućanstvu.

Kampanja udruge B.a.B.e. o ravnopravnoj raspodjeli kućanskih poslova “Ravnopravnost bez izgovora” / Vizual: Goga Golik
Platformi se može pristupiti putem mobilnih uređaja i računala, što povećava njezinu dostupnost i jednostavnost korištenja. Uz to, video spot o virtualnom kućanstvu prikazuje se na televizijskim postajama kroz posebno izrađeni TV spot, koji na kreativan način osvještava gledatelje o važnosti ravnopravne podjele kućanskih poslova. Kampanja će biti dodatno vidljiva i kroz billboarde te svjetleće reklamne panoe (citylights) postavljene u ključnim gradovima (Zagreb, Split, Rijeka i Osijek), sa svrhom dostizanja široke publike i poticanja stvarne promjene u svakodnevnoj raspodjeli kućanskih obaveza.
Cilj projekta je podizanje svijesti javnosti, poslodavaca i donositelja odluka o važnosti promjena u obitelji i radnom okruženju kao preduvjeta za podizanje kvalitete života, zaustavljanje negativnih demografskih trendova, veće sudjelovanje žena na tržištu rada i pružanje podrške poslodavcima da zadrže kvalitetnu radnu snagu u Hrvatskoj. Nastavak je to višegodišnjeg djelovanja Udruge na doprinosu unaprjeđenju javnih politika u području usklađivanja privatnih i poslovnih obaveza.
Izvor: Udruga B.a.B.e.